مختصر اخبار جدید طبی از DocCheck News و Coliquio- NEWS

۱ـ قرار است بعد از ۲۰۰ سال کار مواثر، ستاتسکوپ به تقاعد سوق داده شود. دلیل اینکه به ستاتسکوپ تقاعد داده میشود این است که کاردیولوگ های امریکایی دریافته اند که وقتی ما بتوانیم تمام ساحه را ببینیم کدام دلیل برای شنیدن و توقیع نمودن آواز ها موجود نمیباشد.
۲۰۰ سال قبل (۱۸۲۰ توسط René Laënnec ) از ستاتسکوپ کاغذی کار شنیدن آواز ها توسط فرانسویها آغاز گردید تا اینکه توسط دکتوران مورد استفاده قرار گرفت و در جهان سمبول طبابت گردید. محصلین طب امریکا در «White Coat Ceremony» همیشه همراه با چپن سفید یک عدد ستاتسکوپ نیز بدست می آورند. دکتوران فامیلی و باتجربه در کنار گرفتن مشاهده مریض به کمک ستاتسکوپ اکثر امراض قفس صدری را بصورت دقیق تشخیص مینمایند و بدون داشتن ستاتسکوپ خود را برهنه احساس میکنند. با وجود آن متخصصین با وسایل قدیمی انذار خراب را مطرح نموده اند. کاردیولوگ پروفیسور Eric Topol در تحقیقات خود در انستیتوت La Jolla کلفورنیا دریافته است که ستاتسکوپ با وجود ۲۰۰ سال کار فوق العاده مفید به تقاعد سوق داده شود. و مطرح نموده است که «در صورتیکه ما تمام ساحه را دیذده بتوانیم، توقیع آواز ها دیگر لزومی ندارد».
۳۱ اکتبر ۲۰۱۹
DockChek News

۲ـ تحقیقات جدید نشان میدهد که افرادیکه مدت زمان طولانی بیشتر از ۱۰ ساعت کار میکنند خطر احتشای دماغی (سکته مغزی) ۴۵٪ نزد آنها بیشتر میباشد و امروز این مسئله را دکتوران در جمله فکتور های مساعد کننده خطر شامل ساخته اند:
محققین تثبیت نموده اند که رابطه ای میان طول زمان کار (کار بیشتر از ۱۰ ساعت روزانه برای ۵۰ روز در سال) برای چند سال و احتشای دماغی وجود دارد؛ افرادیکه مدت طولانی، بیشتر از ۱۰ سال کار نموده اند ۴۵٪ خطر احتشا دماغی، بیشتر از افراد دیگر نزد شان وجود دارد؛
۶ نوامبر ۲۰۱۹
Coliquio- NEWS

۳ـ بعضی از انواع کانسر ها مقابل شیموتراپی پاسخ خوب میدهند اگر مریض علاوتاً از ویتامین D نیز استفاده نمایند. کار تحقیقاتی در این زمینه جریان دارد تا ویتامین ها را نیز شامل تداوی روتین انکولوژی نمایند. مریضان که به کمبود ویتامین D مصاب هستند دیده شده که انذار خراب نظر به مریضان که نزد شان این مشکل موجود نبوده داشته اند، حد اقل در مورد این موضوع تعداد از مراقبت کننده ها به نتیجه واحدی رسیده اند و دیده شده بعضی از انواع کانسر ها با تداوی مشترک شیموتراپی و ویتامین D نتایج بهتر داشته اند. کانسر های که در آن مقدار ویتامین D کاهش می یابد قرار نتایج اخرین تحقیقات عبارت از کارسینومای کولون، کانسر ثدیه، لوکیمیای مزمن، لوکیمیا حادمیلوسیتر میباشد.
۷ نوامبر ۲۰۱۹
DockChek News

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

You may also like these