جلسات

مجمع عمومی (GA) IFMSA

هر سال دو مجمع عمومی (GA) دایر میشود:
جلسه مارچ (MM)
جلسه آگوست (AM)
هر دو GA جلساتی بین المللی هستند که طی آن صدها محصل طب از سراسر دنیا در یک مکان گرد هم می آیند و یک تجربه عالی را با محصلین دیگر کشورهای جهان رقم میزنند.
از کلیه نهادهای ملی عضو فدراسیون (NMO) دعوت می شود تا در GA شرکت کرده و فعالیتهای خود را ارائه کنند.

جلسات منطقه ی

در IFMSA ، ما به توانمندسازی و نزدیک سازی منطقه ای تلاش میورزیم. همه NMO ها به پنج منطقه تقسیم می شوند:

قاره آمریکا
قاره آفریقا
قاره آسیا و اقیانوسیه
منطقه مدیترانه شرقی
قاره اروپا


هر یک از مناطق فوق الذکر سالی یک بار جلسه منطقه ای خود را برگزار می کند. چنین جلساتی فرصتی است تا NMO ها در یک منطقه گرد هم آیند و روی موضوعات منطقه ای و توانمندسازی آنها تمرکز کنند. این جلسات منطقه ای در زمان های مختلف سال به شرح زیر برگزار می شود:

آمریکا: ابتدای جنوری
آفریقا: اواسط دسامبر
آسیا و اقیانوسیه: سپتامبر
منطقه مدیترانه شرقی: جنوری
اروپا: اپریل

مجمع عمومی ملی (NGA)

عمومیات
مجمع عمومی ملی رویدادی است که برای به نمایش گذاشتن اتحاد و صمیمیت محصلین طب و به دور از هرگونه تفاوت لسانی، قومی، مذهبی برگزار می شود. مجمع عمومی ملی این زمینه را فراهم می کند تا محصلین پوهنتون های مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند. اولین مجمع عمومی انجمن محصلین طب افغانستان در ماه مارچ سال 2021 برگزار خواهد شد.

مقدمه
انجمن محصلین طب افغانستان (AMSA Afghanistan) همه ساله نشستی را تحت نام ‘مجمع عمومی ملی’ (NGA) را برگزار می کند. محصلین طب پوهنتون های دولتی و خصوصی از ولایات مختلف افغانستان در این مجمع شرکت می کنند. این جلسه شامل یک جلسه 2 روزه قبل از NGA است که در آن ورکشاپ های کاربردی مربوط به آموزش های طبی ، مهارت های اساسی جراحی، توسعه پروژه ، مشاوره شغلی و تحقیقات توسط متخصصین و اساتید انجام می شود. دو روز مابقی آن مجمع عمومی ملی (NGA) میباشد.

هدف از برگزاری NGA
هدف از برگزاری NGA این است که به محصلین طب افغانستان فرصتی برای تعامل دوستانه فراهم شود. و همچنان در جریان NGA پروژه های مختلف انجام شده در طول سال توسط مسئولین و اعضای انجمن در سطح هر پوهنتون در طول سال معرفی میشود. در کل NGA یک رویداد پرباری است که شرکت کنندگان را قادر می سازد تا بیشتر در فعالیت های فدراسیون بین المللی محصلین طب شرکت کنند.

جلسات و فعالیت های NGA

مراسم افتتاحیه و اختتامیه
جلسات آموزشی
جلسات عمومی
جلسات دایرکتورها
جلسات مسئولین کمیته ها
نمایشگاه و ارائه پروژه
برنامه های فرهنگی – تفریحی

جلسات آموزش در NGA
صحت روانی
ارائه پروژه و بازخورد موثر
روش های تحقیق
Academic Writing and Research Design
توانمند سازی جامعه
حقوق بشر و قومیت ها
توسعه پروژه و ادغام برنامه